Bart Vanhorenbeek lijsttrekker N-VA Zonhoven

Op 24 juni 2011, over deze onderwerpen: Verkiezingen

ZONHOVEN – N-VA Zonhoven werkt met Bart Vanhorenbeek als spits naar de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 toe. De afdeling zal met een zelfstandige lijst naar de kiezer trekken.

vlnr: bestuurslid Johan De Turck, lijsttrekker Bart Vanhorenbeek, voorzitter Pol Bos, Vlaams Parlementslid Lies Jans, ondervoorzitter Theo Stulens

N-VA Zonhoven nam begin dit jaar een nieuwe start. Het nieuwe bestuur besliste al vlug om met een zelfstandige lijst naar de kiezer te trekken: ‘We verzamelden in ons bestuur op korte tijd een mooie mix van jarenlange ervaring en nieuwe ideeën,’ aldus voorzitter Pol Bos. ‘Wij zijn verheugd dat we die dynamische ploeg kunnen aanvullen met een sterk figuur als Bart Vanhorenbeek.’

De 39-jarige advocaat kreeg als zoon van Luk Vanhorenbeek de politiek met de paplepel binnen: ‘Mijn vader was acht jaar lang parlementslid voor de Volksunie en 20 jaar schepen in de gemeente Bierbeek. Toen de afdeling van Zonhoven mij vroeg om hun lijst te trekken, heb ik volmondig “ja” gezegd,’ aldus Bart Vanhorenbeek, die ook al zijn schouders zette onder het actiecomité Leefbare Genkerbaan.

Inspraak
‘Net zoals de N-VA op nationaal vlak streeft naar een Vlaanderen dat werk maakt van de economische welvaart en het sociale welzijn van al haar inwoners, zal N-VA Zonhoven dit nastreven voor alle Zonhovenaren. Inspraak van de Zonhovenaar in het lokale beleid moet daarbij voorop staan. Er gaan immers heel wat goede ideeën verloren in Zonhoven omdat de plaatselijke politiek niet naar de inwoners luistert. Het ontwerp van het Mobiliteitsplan is daar een betreurenswaardig voorbeeld van. Daarom zal ik vanaf nu, samen met de lokale afdeling, al luisterend richting gemeenteraadsverkiezingen werken. Daarbij houd ik het volgende gezegde van de Chinese filosoof Confucius steeds voor ogen: ‘Een mens heeft twee oren en één mond om twee keer zoveel te luisteren als te praten.’