Praat na gemeenteraad!

Op 12 september 2023

Wegenwerken: Volgens Jean-Paul Briers (Vlaams Belang) zijn er te veel wegenwerken gelijktijdig in Zonhoven. “Kijk bijvoorbeeld naar de werken aan de Elstrekenweg op Termolen. Konden die niet wachten tot de werken even verderop op de Molenweg al klaar waren? Hinder is er altijd, maar waarom moeten al die werken elkaar overlappen?”

Met N-VA Zonhoven zijn we blij dat deze wegenwerken aangevat zijn, maar Nathalie Claes (fractievoorzitter) voegde er nog aan toe dat de werken op de molenweg gewoon stil liggen. We kregen antwoord hierop van Johan Schraepen, er zouden bepaalde slokkers momenteel niet leverbaar zijn. Op vraag wanneer ze dit verwachten, kregen we later op de dag volgende respons: "in de loop van deze week of volgende week."

N-VA Zonhoven zal deze werken dan ook kort opvolgen.

Gemeenteraad stemming:

Onze Fractie heeft meegestemd op volgende punten:

Financieel Directeur Ivo Hendrix van Zonhoven gaat volgend jaar op pensioen. Hij beheerde decennialang de gemeentelijke financiën. Zijn opvolger is inmiddels bekend. De gemeenteraad keurde de aanstelling van Stijn Mommen goed.